

A menstruáció helyének megteremtése a popkultúrában
Képzeljük el a következő jelenetet egy tévéműsorban: egy férfi azt mondja a barátainak: „Most már dobnom kell egy sárgát”. A mellette ülő nő így helyesel: „Nekem is. Plusz tampont is kell cserélnem.” Nem túl életszerű, igaz?

Egy általunk nemrégiben végzett globális felmérés során kiderült, hogy a résztvevők 37%-a sosem látott menstruációra történő utalást a filmvásznon, a tévéképernyőn vagy regényben, 42%-uk pedig úgy véli, hogy a menstruáció popkultúrából való kihagyásának semmi értelme nincs.1 Sokkal valószínűbb, hogy egy női szereplőt kettévágjanak egy láncfűrésszel (az életben mekkora ennek az esélye?), mint hogy tampont vagy betétet kérjen a barátnőjétől, mert nála épp nincs (ez minden nő életében elő-előfordul). A mainstream kultúra valóban negatív hatással van a valódi életre azáltal, hogy elhibázottan mutatja be a női élet egy természetes részét?
A legfontosabb tények
Egyértelmű, hogy a popkultúra nagy szerepet játszik a tinik fejlődésében.
- Higiéniai termékeket tesznek a zsebükbe vagy a ruhaujjukba
- Magukkal viszik a táskájukat a mosdóba, hogy ne kelljen elővenniük a higiéniai termékeket
- Nem vesznek fel fehér vagy pasztellszínű ruhát
- Lemondják a barátokkal/párjukkal szervezett programot
- Nem tornáznak
Ha nem tudjuk lemosni a menstruáció hírnevét csúfító bélyeget, a negatív társadalmi következmények még súlyosabbak lesznek.
